Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Media och brott

Av joan - 20 april 2008 14:23

Knivman försökte röva bort tio-åring En maskerad man, beväpnad med kniv ska ha försökt kidnappa en tioårig pojke i Högdalen på lördagskvällen. Pojken lyckades fly tack vare hjälp från sin jämnåriga bror. Knivmannen var fortfarande försvunnen på söndagsmorgonen. Detta skrevs i DN.

Det som slog mig när jag läste detta var, undra om han gjorde det bara för att få hamna i media så han kan få vara i fokus lika mycket som Anders Eklund. Detta tror jag är faran med att lägga sånt fokus på förövarna som T.ex Anders Eklund. För då kommer bara de andra idioterna som vill bli "kända" framkrypande.Nej jag tror att det bästa hade varit att så fort man hade fått fast honom skulle man slutat att skriva om honom så att andra psykopater där ute vet att det är ingen ide att göra ett hemskt brott för att få uppmärksamhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av joan - 26 november 2009 18:54

Nu är det klart, på måndag skall jag gå på HLR-instruktörsutbildning plus att jag skall få lära mig hur man använder en defibrilator. Det kommer att bli riktigt intresant och skoj att gå den utbildningen. Och det är ju alltid skoj att veta att man ka...

Av joan - 24 november 2009 06:37

”Andlig hälsovård”, som kyrkan kallar helande genom bön, bör ersättas på samma sätt som när en patient söker upp en doktor, genom sjukförsäkringsystemet menar Christian Science.   Det är bara i USA en sådan här fråga kan dycka upp. Me...

Av joan - 22 november 2009 11:36

Bryggare håller inte måttet   Att få till ett gott kaffe är inte lätt. Och som testet säger så är många av de kaffebryggare som säljs inte bra. Men vill man verkligen ha ett gott kaffe så är mitt förslag att inte använda någon bryggare alls. Ut...

Av joan - 21 november 2009 00:11

Sitter och väntar på att tre damer skall höra av sig och säga att dom vill hem. Oftast är det inte så roligt att vara chför, men när man kör dessa tre så brukar man få sig ett gått skratt när dom berättar om nattens bravader på vägen hem ...

Av joan - 20 november 2009 18:20

Många i min omgivning berättar saker för mig, saker som dom inte ens berättar för sin partner. Och det är väl lite på gott och ont, man blir ju smickrad av att mäniskor vill dela med sig till mig men samtidigt får man reda på mycket som man helst sku...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards