Alla inlägg under maj 2008

Av joan - 23 maj 2008 10:09

GP skriver i dag att vi köper mindre och mindre light, lätt och mini mat, nu är det orginal som gäller. jag blir glad när jag läser det för jag har alltid varit en motståndare till sådana produkter, ok det kanske är mindre fett i dem men vad har dom stoppat in i stället kan man ju fråga sig. Nä ju mindre personer som hanterar mjölken mellan mig och kon destå bättre.

Av joan - 20 maj 2008 12:51

Jag blir så trött på medias utnyttjande av familjetragedier. Ikväll skall TV4 visa en "dokumentär" om Madeleines försvinnande tillsammans med en djupintervju av hennes föräldrar som BBC har gjort. Och jag känner att detta bara är någon sorts sensations TV och ett gottande i andras olycka.

Jag kan förstå om man använder media och att media tillåter sig att användas i början av ett försvinnande eller liknande, för då finns det ett samhällsintresse i att kunna hitta/rädda en person.

Men som att nu over ett år senare när Madeleine fortfarande inte har hittats eller att några nya spår kommit fram, att då göra en "dokumentär" tycker jag är väldigt osmakligt. Jag tror att det här är bara ett sätt för BBC och i förlängningen TV4 att få tittarsiffror för de vet att många kommer att titta och rysa av (o)behag. Även om många kommer att påstå motsatsen.



Jag kommer inte att titta på det här programmet för jag vill inte medverka till medias utnyttjande av personliga tragedier.

Av joan - 20 maj 2008 09:12

Taget i från TTELA i dagens nätupplaga


Träskallar misstänkta för kopparstöld

"TROLLHÄTTAN: Att bli filmad medan man stjäl är en bra metod om man vill åka fast.
Om man också åker tillbaka till brottsplatsen och försöker sälja tjuvgodset är möjligheten att hamna bakom galler närmast hundraprocentig. "

Antingen så var dom väldigt kaxiga eller väldigt dumma. Jag gissar på det senare.

Av joan - 20 maj 2008 09:09



  • När du har säkrat en zon, glöm inte att berätta det för fienden.
  • Av joan - 20 maj 2008 09:02

    Som en del vet så är jag nyinflyttad till VBG, och det är lite förvirrande här ibland särskilt när man skall köra bil som bilden nedan kan vittna om.


    Bilden är tagen ifrån TTELA den lokala blaskan

    Av joan - 17 maj 2008 23:44

    Det är kvällar/nätter som den här som dom djupa tankarna kommer. Har suttit och läst diverse bloggar och ser att många berättar om sina föräldrar. Och det är då jag verkligen saknar mina. jag undrar hur det hade varit om dom fortfarande hade varit i livet. Det är nu 14 år sedan mamma dog och det går inte många dagar imellan mina tankar på henne och önskan att hon fortfarande vore i livet. En del säger att jag är en synisk och hård person men att förlora sin förälder när man är ung ger en nog en liten annan bild av världen. När man är ung så ligger hela världen för ens fötter och allt är möjligt, men när man förlorar en närstående så förändras den bilden och insikten om hur ömtåligt livet är slår som en slägga. Och det är då som man bygger upp de murar som man tror skall skydda en mot den sorg som livet kommer att föra med sig. Problemet är att när man väl kommer på att murarna inte kan skydda en mot att bli sårad utan snarare fångar en så man inte kan visa sina känslaor, så är dom väldigt svåra att riva. Så till alla er som läser den här bloggen vårda era föräldrar.


    SAKNAR DIG MAMMA

    Av joan - 17 maj 2008 21:45

    Var ute på balkongen för en liten stund sedan, det visar sig att ett par duvor har byggt bo under vårat bord. Jag borde nog jaga iväg dem och förstöra boet innan dom lägger några ägg, men jag har inte hjärta till att göra det så jag får nog vänta tills sambon kommer hem och hoppas att hon är lite mer hårdhudad än mig. Och om hon inte är det så kommer duvorna ha en väldigt fin häckningsplats i år. :)

    Av joan - 16 maj 2008 09:01


    Allt du gör kan få dig skjuten, inkluderat när du inte gör någonting.

    Presentation

    Gästbok

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Chatt

    Senaste inläggen

    Länkar

    Sök i bloggen

    Kategorier

    Tidigare år

    Omröstning

    Skulle du vilja leva för evigt?
     JA
     NEJ

    Arkiv

    RSS

    Kalender

    Ti On To Fr
          1
    2
    3 4
    5
    6
    7
    8 9 10
    11
    12 13 14 15 16 17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Maj 2008 >>>

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards