Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av joan - 30 oktober 2009 07:52

Läser i GP om Praktikant Jerry i ICA:s reklam, och jag får hålla med det som Kjell Stjernholm säger. ICA skulle inte lagt fram reklamen som välgörenhet utan som konkurensfördel.

Jag har jobbat på en plats där människor med deverse funktionshinder skötte personalmatsalen, och en sak är säker en mer välskött matsal och bättre service får man leta efter.

Så när man skulle bestämma var man skulle äta lunch på mitt gammla jobb så var valet ganska lätt, man gick till personalmatsalen, men det var inte bara för maten man gick utan för servicen. För på hur många ställen som har mer än tvåhundra matgäster per dag kommer dom ihåg ditt namn och skiner upp som en sol varje gång du kommer och äter.

Bara för att någon har ett funktionshinder betyder det inte att dom är dumma, och dom här människorna vil göra rätt för sig dom som alla andra. Så när dom väl får chansen så är dom mer noga med att göra ett bra jobb än många utan funktionshinder skulle vara.

Så jag tycker att fler personer som praktikant Jerry skulle ut i arbetslivet, inte bara för deras skull utan även för vår.


Jag har hört några kommentarer om att "sånna där" inte skulle få vara och jobba bland "vanligt" folk. Och till er som säger så har jag bara ett svar. Dra åt HELVETE

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards