Alla inlägg den 1 maj 2008

Av joan - 1 maj 2008 14:26

Med tanke på vad jag skrev i inlägget om att det suger att vara veteran.


"Gud och soldaten vörda vi,

när tider av fara de stå oss bi.
När faran är borta och fyllda bli faten,

då glömmer vi Gud och föraktar soldaten."

Av joan - 1 maj 2008 13:29

DN skriver att LSD:ns fader Albert Hofmann har dött.

Det som jag tycker är anmärkningsvärt med den här mannen som uppfann LSD är att han blev 102 år gammal. För det var inte så att han kom på LSD under vetenskapliga former utan han lyckades spilla en en vätska i sitt labb en dag och blev sedan påtänd som bara den. Och då kan man tänka att efter det så skulle han tagit varning, men nej då dagen efter tog han en större dos. Albert tyckte att den drog han skapat var så bra så att även när många länder hade förbjudit den så fortsatte han att försvara dess terapeutiska värden.

Men som sagt han blev 102 år

Av joan - 1 maj 2008 13:19

Jag undrar hur man tänker när man har ett 1maj tal igentligen. För oftast så brukar ju dom hållas på förmiddagen. Och om jag har förstått det hela rätt så håller man dem för att värva nya medlemmar till arbetar rörelsen i alla fall till viss del.

Men om man nu vill rikta sig till dom som precis har kommit ut i arbetslivet och dem unga i allmänhet så är det väl inte så smart att hålla talet på förmiddagen efter en av de största fest kvällarna på året.

Jag misstänker att de som går på dom här talen är de redan frälsta för alla andra ligger hemma och är bakfulla!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards