Alla inlägg den 8 maj 2008

Av joan - 8 maj 2008 10:04

Något måste vara seriöst fel med svensk kriminalvård när det här kan hända gång på gång.

Nu måste man börja se över konsekvensera av restriktionspolitiken och nedskärningarna av personalen.

Av joan - 8 maj 2008 08:50

Idag börjar jag min nya serie. Varje morgon kommer jag att lägga upp en av Murphys lagar, så får vi se hur länge jag kan hålla på.


Om något kan gå fel, så kommer det att göra det också.

Av joan - 8 maj 2008 08:15

Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Dels tycker jag att man skall ha rätt att försvara sig när man blir trackaserad som den här familjen har blivit, men samtidigt tycker jag att det är fel att ta en annan mäniskas liv.

Så när det kommer till den frikännande domen tycker jag att det är bra att den skall överklagas och prövas i en högre instans, för det finns vissa oklarheter som måste kollas. Dels så tror jag inte en sekund på att mannen inte viste vad han gjorde, visst han kanske var så arg att han inte kunde hejda sig, men att han skulle ha en psykos i fem minuter som gjort att han inte viste vad han gjorde köper jag inte.


Och så kan man ju undra vad som kommer att hända i framtiden:

Dels för familjen om det kommer att bli någon slags hämd aktion mot dem från pojkarnas familjer.

Dels för Rödeby i stort, jag misstänker att samhället är rätt så delat kring den här händelsen sådet kan nog bli en del konflikter kring det hela.

Och slutligen vilken effekt kommer den här dommen ha på samhället i stort, kommer nu folk känna att det är ok att ta lagen i egna händer och använda våld mot andra i större utsträkning än tidigare?

Det är nog det sistnämda som jag oroar mig för mest.

Av joan - 8 maj 2008 07:38

Idag börjar jag jobba klockan elva, och har då tänkt att jag ska ha en skön sovmorgon, men likt förbannat vaknade jag strax inna klockan sju, och kunnde inte somna om. Fy fan

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards