Alla inlägg den 3 november 2009

Av joan - 3 november 2009 20:01

Läste i DN om det nya fängelsett som öppnade i går och hur mycket varje intagen skulle kosta skattebetalarna. Men det som fångade mitt intresse var alla kommentarer, det var många kommenteraer som att dom bara förtjänade en kula eller att dom skulle slängas ner i en hålla på vatten och bröd. Och detta skrämmer mig, har mäniskor i sverige inte mer empati en så, Jag jobbar på ett fängelse och ser varje dag hur lätt det är för någon att halka snett i livet.


En sak kan jag säga och det är att på dom sju år som jag har jobbat inom kriminalvården så har jag aldrig träffat på någon som förtjänar att dö för vad dom gort. Visst så finns det vissa mäniskor som är så farliga att man inte kan släppa ut dom i samhället men det är ingen orsak till att samhället skall ta död på dom.


Jag blir så arg på folk som pratar som de som kommenterade articklen, så jag hoppas att deras barn eller någon annan närstående gör någon dummhet som att försöka smuggla knark. Så får vi se om dom fortfarande tycker att vi skall slänga intagna i en håla på vatten och bröd.


För precis så lätt är det att hamna i fängelse ETT omdömmeslöst val och du sitter där.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards