Alla inlägg den 7 november 2009

Av joan - 7 november 2009 09:30

Jag håller med dom som säger att Svenska kyrkan inte skall viga samkönade.

MEN min anledning till att jag säger så är inte att jag tycker att samkönade inte skall få gifta sig.

Självklart skall samkönade få gita sig, men den svenska kyrkan är en instutition som många har lutat sig imot och tytt sig till för stabilitet i många år. O nu går dom ut och säger att om den allmäna opinionen ändrar sig så gör vi det också. Det visar ju inte på någon större stabilitet, utan att dom inte vågar stå för någonting.

Och skall man hårdra det kommer väl den svenska kyrkan snart inte ens våga stå för sin tro, för det kan ju vara kränkande för andra religioner.

Mitt svar på dilemmat är att starta upp en kyrka till. Så vi har två statskyrkor en som är gammaldags konservativ och en nytänkande liberal. Sen får folk välja vilken dom vill vara med i.


PS

personligen så tror jag inte på kyrkan överhuvud taget.

Jag tror på Jesus budskap, var snäll och älska ALLA

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Omröstning

Skulle du vilja leva för evigt?
 JA
 NEJ

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards